در مقاله قبلی به نحوه ریدایرکت از https به http در هاست سی پنل پرداختم که در صورت استفاده از هاست سی پنل میتونستید بازدیدکنندگان سایت را از آدرس سایت با SSL به آدرس سایت بدون SSL و به صورت 301 ریدایرکت کنید. حالا در این آموزش هم قصد دارم به نحوه انجام دارم این کار در هاست دایرکت ادمین بپردازم. گاهی اوقات لازم میشه ریدایرکت https به http را در هاست دایرکت ادمین خودتون فراهم کنید تا کاربرانی که به آدرس سایت که همراه با HTTPS است وقتی وارد می‌شوند به صورت خودکار به آدرس سایت با HTTP هدایت شوند. یا اینکه در حالت برعکس کاربران را از HTTP به HTTPS در هاست دایرکت ادمین ریدایرکت کنید. دلایل مختلفی هم میتونه برای ریدایرکت سایت در دو حالت http و https وجود داشته باشه که از جمله این دلایل میشه به نصب SSL در هاست سی پنل یا حذف SSL اشاره کرد.

در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد دارم به معرفی نحوه ریدایرکت کاربران در سایت از پروتکل امن HTTPS به HTTP بپردازم که با استفاده از این آموزش میتونید کاربران را از آدرس خودتون که به صورت HTTPS://site.com هست به آدرس سایت با HTTP://site.com به صورت ریدایرکت 301 هدایت کنید. در این مقاله هم به معرفی دو روش که با استفاده از htaccess. و استفاده از افزونه برای سایت‌های وردپرسی هست خواهم پرداخت که میتونید عملیات ریدایرکت در هاست دایرکت ادمین را فراهم کنید.

آموزش ریدایرکت https به http در هاست دایرکت ادمین

برای ریدایرکت کاربران از پروتکل امن HTTPS به HTTP یکی از بهترین راهکارها استفاده از فایل htaccess. هست که در هر سیستم مدیریت محتوایی وجود دارد. برای این منظور باید کدهایی را در فایل htaccess قرار دهید. ابتدا وارد هاست خودتون شده و سپس روی گزینه File Manager کلیک کنید تا به صفحه مدیریت فایل‌ها در هاست دایرکت ادمین هدایت شوید.

بعد از اینکه وارد فایل منیجر هاست شدید به مسیر Public_html مراجعه کرده و به دنبال فایلی با نام htaccess. بگردید. سپس روی دکمه Edit که در مقابل این فایل قرار داره مشابه تصویر زیر کلیک کنید تا صفحه ویرایش فایل htaccess. بهتون نمایش داده بشه.

بعد از اینکه وارد صفحه ویرایشگر شدید کدهای زیر را داخل آن قرار داده و ذخیره کنید.

# Redirect HTTPS to HTTP
RewriteCond %{HTTP:X-Forwarded-Proto} =https
RewriteRule ^(.*)$ http://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [L,R=301]

همانطور که در قطعه کدهای بالا میبینید ریدایرکت از HTTPS  به HTTP انجام میگیره که هر زمان کاربری به آدرس سایت که SSL در اون نصب شده وارد بشه به صورت خودکار به آدرس سایت بدون SSL هدایت خواهد شد.

توجه داشته باشید که، اگر فایل htaccess. در هاست شما وجود نداشت کافیه با استفاده از برنامه‌های ویرایشگر متن مثل notepad یک فایل با نام htaccess. بسازید و بعد از اینکه کدهای بالا را درون فایل قرار دادید در مسیر public_html هاست آپلود کنید.